maandag 9 december 2013

Zijn je emailadressen en klantgegevens nog veilig? Controleer het snel en gemakkelijk!

image
klik op afbeelding om naar pagina te gaan!
Omdat (grote) bedrijven hun sites kennelijk slecht beveiligen, bemachtigen hackers regelmatig grote hoeveelheden mailadressen, inlog- en klantgegevens.
Hierboven zie je recente slachtoffers, waarbij Adobe wel het slechts voor je privacy blijkt te zijn. Dank daarvoor, want omdat ik daar regelmatig wel eens
een proefversie heb gedownload en ik daarvoor een mailadres moest opgeven, heb ik die mailadressen eens gecontroleerd.
En ja hoor, ze zijn alle drie in de klauwen van digitaal tuig gevallen, dus kunnen voor spam verkocht en gebruikt worden.
Als ik zo dom zou zijn geweest om het mail-wachtwoord ook voor de Adobe-account te gebruiken, had men ook mijn mail kunnen overnemen. Nooit doen dus! Nooit hetzelfde wachtwoord voor meerdere diensten! En die Adobe-account? Weg ermee!
Je kunt op Gizmo’s Freeware meer lezen en de controlelink gebruiken om je eigen mailaccount(s) te checken!

Geen opmerkingen: